share it

Thursday, June 23, 2016

Dane's Riyadh, KSA Adventures! :)

All this time, I thought Saudi Arabia was nothing but sand! I was so wrong! lol! During the past few weeks, Dane and his work mates' work schedules have been changed because of the Ramadan. Along with that is an opportunity to be able to visit the wonderful places in KSA.

I was not there to personally experience the thrill and excitement but I'm happy that Dane got to enjoy his time with his workmates. He was so happy to tell me about the wonderful places they've been to. I wasn't envious but I sure hoped I was there to admire the place with him! Here's 2 of the wonderful places they've been:

1. Red Sand
Red sand is around 80 KM from Riyadh. When there, you can hire a bike to roam the sand dunes and can take some pictures. Riding the ATV & discovering the desert wonders is such an amazing experience for around 30 SAR/hr (that's about PHP 370.49).

This is definitely a wonderful destination for OFWs. I remember Dane told me, "akala ko di ako mag eenjoy dun love, ang saya pala!". He even enjoyed his "semplang moments" with the bike! haha. He also said that the sand was super fine, I told him to take home a bottle of it! haha. Oh, I love that he's able to enjoy this place, check their photos :)

You don't know how I miss to see your smile and feel your dimples, dude! haha.
That's him with his workmates, I think I know most of them by their names. :)
Another group photo. Oh, I wish I could teleport! lol. 
I would love to try these bikes out! I don't care if I fall so many times! haha. 
Riyadh is such a wonderful place! 
Be careful, lab! haha. 
2. Ain Heet Cave
If you're like me who thinks that KSA is nothing but sand, alas, we're wrong. Dane and his friends' 2nd stop was in Heet Cave. Ain Heet cave or Dahl Heet is an underground lake, at the face of Mount Al Jubayl in Wadi As Sulay in a small village called Heet in Riyadh.

Heet is about  40km from Riyadh City Center (in the Al Kharj highway) going towards Al Kharj. About 5km from Heet Exit towards east on an off road takes you to this entrance of the cave.

Heet Cave profile view. Image source: Saudi caves
The mouth of Ain Heet cave is about 20 meters wide and it narrows down to approximately 5 meters while you cave a distance of 100 meters inside. (Source: Splendid Arabia)

Dane told me this place is so nice, but so dangerous. He discribed it as "matarik" (steep) and you have to make sure to watch your steps, one small mistake can cause trouble with all the stones in it. But when you reach the lake, you'll get a dip of the cold and nice water!

This is Heet Cave's facade. Under that is where the lake is located
It does look steep and dangerous!
I think I can see the lake already, lol! 
Groupie! That's him and his work mates
It's pretty obvious that brown is the dominant color! haha!
Left: Dane and his managers, right: them going down the cave
There's the lake! :)
I'd love to experience this place! I don't know if I ever will be, though! 
Even though I wasn't there to personally enjoy these places, I'm happy for Dane to be able to visit them and have a good time! I'm happy to see him happy. :) Just enjoy your time while you're away, Lab, don't worry about us here, we're all fine. Take care of yourself always! :)

Facebook Blogger Plugin by JustNaira.com | Get Widget

42 comments:

  1. Nice to see some photos of KSA. I'm of those people na feeling ko puro sand lang yung place. hehehe!

    ReplyDelete
  2. Oh the mid east is lovely! Perhaps you could go visit one time under a family visit visa. I have spent years in the neighboring Oman since I was little. You'll be surprised how cold it can get too. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, I wish we can do that! I would love to! I'm just not sure how much that would cost us.

      Delete
  3. Huhuhuhu Kahit puro sand and rocks halos, I still wanna go!

    -Matt Angeles

    ReplyDelete
  4. The sand dunes of Riyadh are so iconic! You're so lucky to have seen it. I wish to see it in this lifestyle and see a real, living camel too!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I would love to see a camel too! Actually, no, I'd love to "ride" on a camel! haha!

      Delete
  5. wow good for hubby na nakapasyal siya sa KSA. First time to hear those places because just like you, akala ko puro disyerto sila hehehe. I remember when i was in dubai, excited kami magramadan kasi long vacation. Parang pasko! Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akala ko din talaga! haha. Thanks to Ramadan, nakalabas sila. Too bad wala yan sa Pinas no, gaw? haha. Mukhang masaya e. haha.

      Delete
  6. Amazing!! I wanna have a feel of the sand IRL... The cave looks pretty dangerous.. still at the end of the cake is a treasure - the lake, Haha.
    MicaThere's More to Mica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Truelyyy! ♥ I'd love to still try going to that cave though! haha.

      Delete
  7. I've always wanted to visit the middle east. I'm glad your husband got the opportunity to explore. The sand dunes look amazing!

    ReplyDelete
  8. I also felt like I want to Teleport whenever my husband visited nice places in Dubai, when he was still working there. KSA looks amazing. I'm glad your husband was able to enjoy a day with his friends visiting nice places in KSA.

    www.hintofglitter.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ugh, Dubai is such a wonderful place too! I'm happy that's he's able to enjoy it too!

      Delete
  9. I want to visit Riyadh na, tara Nilyn haha! Job hasn't had the opportunity to explore the city yet so I'll suggest these places to him.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tara Maan! Gora na tayo dun! haha!

      Delete
  10. Love Riyadh already, sarap naman ng adventure ng hubby mo, tsaka he have a tons of friends din. Great place for adventures and fun for sure. Thanks for lovely pictures Sis
    www.wish4less.info

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're welcome sis! It's really nice! haha. nakakainggit pero keri lang. lol. Masaya na akong makita silang masaya. hehe.

      Delete
  11. I also have the same thinking before that Saudi Arabia has nothing but all sand and sun. But since one of my friends went there and always tell stories regarding KSA, I now know that the place has a lot to offer. I wish I can travel soon and discover more in our country before venturing to a different place.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'd love to travel in the PH too before going outside the country!

      Delete
  12. Wow! I like Red Sand. I've never been to a similar kind of place and I've long been wanting to try to visit one! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who knows, you might be able to visit one soon. ;)

      Delete
  13. It's so nice that you wrote a blogpost about your husband adventure. My friend in Qatar is enjoying her Ramadan too. Those are really cool places for the type of person who loves adventure.

    ReplyDelete
    Replies
    1. If not because of his kwento, I won't be able to post about it. hehe.

      Delete
  14. Wow! The photos look amazing. I'm sure one of these days you can go there with him with your little one.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Magdilang anghel ka sana sis! hehe.

      Delete
  15. I guess if you haven't been to the middle East, that would be the normal impression. Ako rin kasi, hahaha. I want to go to Dubai one day to visit a couple of friends and to see the place din. Not sure if I'll be able to have the opportunity to see Riyadh, but who knows?

    ReplyDelete
    Replies
    1. That would be great! I'd love to see a post of you in the middle east. :)

      Delete
  16. As for me, when I hear Saudi, what comes to mind first is violence because of terrorism. I'm sorry if that's my impression of the place. It's because of the news. Thanks for opening my mind that there's something more than that in Saudi. I would also love to experience those red sand! It really looks fine on the photos. :) Glad they indeed looked enjoying. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I completely understand. I am always praying for their safety there, specially our OFWs. I'd love to try the red sand as well! haha.

      Delete
  17. I wanted to go to Dubai when hubby was still there.I wasn't able to so I also blogged and documented his activities.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That sounds lovely! That's ok, maybe next time we can go. hehe.

      Delete
  18. I've never been to the middle east, seems pretty interesting!

    ReplyDelete
  19. Glad to know there's more to Riyadh than what I initially thought too. :) That lake in the cave sounds fascinating. Would love to go there someday.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It really is! I wish I could also go there!

      Delete
  20. Just wow! Thanks for sharing your story here. I was enjoyed by every second of reading it.

    ReplyDelete
  21. Great post. I felt like I was there with Dane, as well. Looks like a great time of open space, freedom to just ride to your hearts desire. That's true example of living life free. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're welcome! I wish I was really there with him. :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...